Eugen Saulea anunţă o nouă investiţie printr-un parteneriat cu o companie din Cehia

sub-title

Antreprenorul român Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, investeşte într-un nou domeniu - inventarierea digitală - şi anunţă lansarea pe piaţa din România a companiei DANTEM, pe care o va dezvolta împreună cu omul de afaceri ceh Petr Adamek, conform unui comunicat remis redacţiei. Prima fază a entităţii nou create înseamnă o investiţie de aproximativ 100.000 de euro, iar estimarea celor doi parteneri privind cifra de afaceri din primul an de activitate se apropie de 5 milioane de euro.

"Vrem să customizăm serviciile pentru piaţa autohtonă. Inventarierea patrimoniului este obligatorie în România şi, de regulă, se face la sfârşitul exerciţiului financiar. Acest proces este unul prea puţin tehnologizat în plan local, numărarea manuală şi etichetarea din pix fiind metodele cele mai des întâlnite", declară Eugen Saulea, care deţine astăzi cel mai mare jucător de pe piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară, ESSA Group, o afacere de 16,5 milioane de euro în 2021.

"Pentru a ne extinde într-o ţară ca România, aveam nevoie de un partener puternic, cu experienţă în deservirea marilor retaileri, iar Eugen este ideal pentru noi. Piaţa românească pare a fi extrem de dinamică şi plină de viaţă, cu un potenţial uriaş de creştere. În Cehia, externalizarea serviciilor de inventariere digitală este astăzi ceva obişnuit şi noi, prin compania DANTEM, acoperim cea mai mare parte din piaţă. Suntem nerăbdători să reproducem acest model de business şi în România", declară şi Petr Adamek, cofondator DANTEM, un business de 9,5 milioane de euro în 2020, prezent pe segmentul de inventariere digitală, cu filiale în mai multe ţări din Europa.

În filiala DANTEM din România, Eugen Saulea şi Petr Adamek sunt parteneri egali: primul vine în acest business cu resursa umană şi logistica deja existente în România, prin ESSA Group, iar al doilea cu echipamentele deja existente în Cehia şi know-how-ul acumulat de-a lungul anilor.

Decizia antreprenorului român de a dezvolta tehnologia inventarelor pe piaţa românească a fost luată tocmai pentru că procesul de inventariere este unul complex, mare consumator de energie şi generator de erori atunci când nu este corect organizat şi coordonat. În prezent, diferenţa dintre un inventar clasic implementat în România si unul implementat în Cehia este foarte mare.

Modelul ceh elimină eroarea umană şi necesită cu 50% mai puţine resurse. De exemplu, ESSA participă la inventarele partenerilor cu resursă umană şi numărătoarea se face manual pentru fiecare articol listat. Ulterior, se completează fişe pentru fiecare zonă inventariată şi, într-un final, toată informaţia se consolidează în format digital. De asemenea, modelul ceh foloseşte tehnologie de partiţie a magazinelor, pâna la nivel micro (segmente rafturi), calibrează numărul de scannere necesare pentru a termina inventarierea în calendarul propus, alertează coordonatorul de inventar cu privire la dublarea scanării sau a omiterii unor segmente de produse şi exportă raportul final de inventar într-un format uşor de comparat cu datele scriptice deţinute de fiecare magazin. La momentul de faţă, prin ESSA, Eugen Saulea selectează şi angajează personal pentru toate categoriile de retail, aceştia fiind ulterior închiriaţi retailerilor pe o anumită perioadă, subliniază sursa citată.

"Avem o cooperare pe termen lung cu aproximativ 150 de clienţi, majoritatea retaileri multinaţionali. Cehia, locul unde am început afacerea DANTEM, este astăzi şi cea mai bună piaţă pentru noi. Însă ne dezvoltăm în Europa prin filialele pe care le avem în Slovacia, Polonia, Ungaria, Croaţia şi, mai nou, în România. Altfel spus, cu echipele noastre din aceste ţări, putem deservi clienţi din toată Europa", adaugă Petr Adamek.

Planul de business al DANTEM prevede, printre altele, investiţii de jumătate de milion de euro în 2022 pentru dezvoltarea acestor filiale din Europa, dar şi în tehnologii noi şi în echipamente de IT.

În privinţa noii entităţi juridice din România, în primele şase luni aceasta va avea nevoie de suportul direct al companiilor "părinţi", respectiv DANTEM din Cehia şi ESSA din România. Iar odată cu atragerea de noi parteneri, respectiv creşterea volumului de business, se va decide tranziţia către dezvoltarea unei structuri proprii de client service, field management, field control şi execuţie, cu achiziţii de noi tool-uri necesare în procesul de inventariere, se menţionează în comunicat.

Link Bursa.ro