Acoperire media
Precizările transmise ZIUA CARGO:
Prima fază a entității nou create înseamnă o investiție de aproximativ 100.000 de euro, iar estimarea celor doi parteneri privind cifra de afaceri din primul an de activitate se apropie de 5 milioane de euro.
„Vrem să customizăm serviciile pentru piața autohtonă. Inventarierea patrimoniului este obligatorie în România și, de regulă, se face la sfârșitul exercițiului financiar. Acest proces este unul prea puțin tehnologizat în plan local, numărarea manuală și etichetarea din pix fiind metodele cele mai des întâlnite”, declară Eugen Saulea, care deține astăzi cel mai mare jucător de pe piaţa serviciilor de trade marketing și vânzări din țară, ESSA Group, o afacere de 16,5 milioane de euro în 2021.
„Pentru a ne extinde într-o țară ca România, aveam nevoie de un partener puternic, cu experiență în deservirea marilor retaileri, iar Eugen este ideal pentru noi. Piața românească pare a fi extrem de dinamică și plină de viață, cu un potențial uriaș de creștere. În Cehia, externalizarea serviciilor de inventariere digitală este astăzi ceva obișnuit și noi, prin compania DANTEM, acoperim cea mai mare parte din piață. Suntem nerăbdători să reproducem acest model de business și în România”, declară și Petr Adámek, cofondator DANTEM, un business de 9,5 milioane de euro în 2020, prezent pe segmentul de inventariere digitală, cu filiale în mai multe țări din Europa.
În filiala DANTEM din România, Eugen Saulea și Petr Adámek sunt parteneri egali: primul vine în acest business cu resursa umană și logistica deja existente în România, prin ESSA Group, iar al doilea cu echipamentele deja existente în Cehia și know-how-ul acumulat de-a lungul anilor.
Decizia antreprenorului român de a dezvolta tehnologia inventarelor pe piața românească a fost luată tocmai pentru că procesul de inventariere este unul complex, mare consumator de energie și generator de erori atunci când nu este corect organizat și coordonat. În prezent, diferența dintre un inventar clasic implementat în România si unul implementat în Cehia este foarte mare.
Modelul ceh elimină eroarea umană și necesită cu 50% mai puține resurse. De exemplu, ESSA participă la inventarele partenerilor cu resursă umană și numărătoarea se face manual pentru fiecare articol listat. Ulterior, se completează fișe pentru fiecare zonă inventariată și, într-un final, toată informația se consolidează în format digital. De asemenea, modelul ceh folosește tehnologie de partiție a magazinelor, pâna la nivel micro (segmente rafturi), calibrează numărul de scannere necesare pentru a termina inventarierea în calendarul propus, alertează coordonatorul de inventar cu privire la dublarea scanării sau a omiterii unor segmente de produse și exportă raportul final de inventar într-un format ușor de comparat cu datele scriptice deținute de fiecare magazin. La momentul de față, prin ESSA, Eugen Saulea selectează și angajează personal pentru toate categoriile de retail, aceștia fiind ulterior închiriați retailerilor pe o anumită perioadă.
„Avem o cooperare pe termen lung cu aproximativ 150 de clienți, majoritatea retaileri multinaționali. Cehia, locul unde am început afacerea DANTEM, este astăzi și cea mai bună piață pentru noi. Însă ne dezvoltăm în Europa prin filialele pe care le avem în Slovacia, Polonia, Ungaria, Croația și, mai nou, în România. Altfel spus, cu echipele noastre din aceste țări, putem deservi clienți din toată Europa”, adaugă Petr Adámek.
Planul de business al DANTEM prevede, printre altele, investiții de jumătate de milion de euro, în 2022 pentru dezvoltarea acestor filiale din Europa, dar și în tehnologii noi și în echipamente de IT.
În privința noii entități juridice din România, în primele șase luni aceasta va avea nevoie de suportul direct al companiilor ”părinți”, respectiv DANTEM din Cehia și ESSA din România. Iar odată cu atragerea de noi parteneri, respectiv creșterea volumului de business, se va decide tranziția către dezvoltarea unei structuri proprii de client service, field management, field control și execuție, cu achiziții de noi tool-uri necesare în procesul de inventariere.
Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este astăzi unul dintre cei mai cunoscuți jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. În 2021, grupul a raportat afaceri de 16,5 milioane de euro, în creștere ușoară față de anul anterior. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale de comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru zeci de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.
DANTEM este cea mai mare companie din Cehia prezentă pe segmentul de inventariere digitală, dar și în alte domenii conexe, având o experiență de peste două decenii. Cu sediul central în Praga, compania este dezvoltată astăzi de antreprenorii Petr Adámek și Aleš Voverka, iar în 2020 a ajuns la o cifră de afaceri de 9,5 milioane de euro și un profit de 750.000 de euro. În prezent, DANTEM numără aproximativ 150 de clienți, majoritatea retaileri multinaționali, cu perspectiva unei creșteri accelerate pe termen mediu și lung, în Europa Centrală și de Est.
Antreprenorul român Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, investeşte într-un nou domeniu - inventarierea digitală - şi anunţă lansarea pe piaţa din România a companiei DANTEM, pe care o va dezvolta împreună cu omul de afaceri ceh Petr Adamek, conform unui comunicat remis redacţiei. Prima fază a entităţii nou create înseamnă o investiţie de aproximativ 100.000 de euro, iar estimarea celor doi parteneri privind cifra de afaceri din primul an de activitate se apropie de 5 milioane de euro.
"Vrem să customizăm serviciile pentru piaţa autohtonă. Inventarierea patrimoniului este obligatorie în România şi, de regulă, se face la sfârşitul exerciţiului financiar. Acest proces este unul prea puţin tehnologizat în plan local, numărarea manuală şi etichetarea din pix fiind metodele cele mai des întâlnite", declară Eugen Saulea, care deţine astăzi cel mai mare jucător de pe piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară, ESSA Group, o afacere de 16,5 milioane de euro în 2021.
"Pentru a ne extinde într-o ţară ca România, aveam nevoie de un partener puternic, cu experienţă în deservirea marilor retaileri, iar Eugen este ideal pentru noi. Piaţa românească pare a fi extrem de dinamică şi plină de viaţă, cu un potenţial uriaş de creştere. În Cehia, externalizarea serviciilor de inventariere digitală este astăzi ceva obişnuit şi noi, prin compania DANTEM, acoperim cea mai mare parte din piaţă. Suntem nerăbdători să reproducem acest model de business şi în România", declară şi Petr Adamek, cofondator DANTEM, un business de 9,5 milioane de euro în 2020, prezent pe segmentul de inventariere digitală, cu filiale în mai multe ţări din Europa.
În filiala DANTEM din România, Eugen Saulea şi Petr Adamek sunt parteneri egali: primul vine în acest business cu resursa umană şi logistica deja existente în România, prin ESSA Group, iar al doilea cu echipamentele deja existente în Cehia şi know-how-ul acumulat de-a lungul anilor.
Decizia antreprenorului român de a dezvolta tehnologia inventarelor pe piaţa românească a fost luată tocmai pentru că procesul de inventariere este unul complex, mare consumator de energie şi generator de erori atunci când nu este corect organizat şi coordonat. În prezent, diferenţa dintre un inventar clasic implementat în România si unul implementat în Cehia este foarte mare.
Modelul ceh elimină eroarea umană şi necesită cu 50% mai puţine resurse. De exemplu, ESSA participă la inventarele partenerilor cu resursă umană şi numărătoarea se face manual pentru fiecare articol listat. Ulterior, se completează fişe pentru fiecare zonă inventariată şi, într-un final, toată informaţia se consolidează în format digital. De asemenea, modelul ceh foloseşte tehnologie de partiţie a magazinelor, pâna la nivel micro (segmente rafturi), calibrează numărul de scannere necesare pentru a termina inventarierea în calendarul propus, alertează coordonatorul de inventar cu privire la dublarea scanării sau a omiterii unor segmente de produse şi exportă raportul final de inventar într-un format uşor de comparat cu datele scriptice deţinute de fiecare magazin. La momentul de faţă, prin ESSA, Eugen Saulea selectează şi angajează personal pentru toate categoriile de retail, aceştia fiind ulterior închiriaţi retailerilor pe o anumită perioadă, subliniază sursa citată.
"Avem o cooperare pe termen lung cu aproximativ 150 de clienţi, majoritatea retaileri multinaţionali. Cehia, locul unde am început afacerea DANTEM, este astăzi şi cea mai bună piaţă pentru noi. Însă ne dezvoltăm în Europa prin filialele pe care le avem în Slovacia, Polonia, Ungaria, Croaţia şi, mai nou, în România. Altfel spus, cu echipele noastre din aceste ţări, putem deservi clienţi din toată Europa", adaugă Petr Adamek.
Planul de business al DANTEM prevede, printre altele, investiţii de jumătate de milion de euro în 2022 pentru dezvoltarea acestor filiale din Europa, dar şi în tehnologii noi şi în echipamente de IT.
În privinţa noii entităţi juridice din România, în primele şase luni aceasta va avea nevoie de suportul direct al companiilor "părinţi", respectiv DANTEM din Cehia şi ESSA din România. Iar odată cu atragerea de noi parteneri, respectiv creşterea volumului de business, se va decide tranziţia către dezvoltarea unei structuri proprii de client service, field management, field control şi execuţie, cu achiziţii de noi tool-uri necesare în procesul de inventariere, se menţionează în comunicat.
Se dă un retailer aflat în plină expansiune, care trece printr-o criză acută de personal specializat în recepția și gestiunea produselor la nivelul punctelor sale de vânzare. Scenariul nu e deloc atipic, iar asemănările cu realitatea au fost atent studiate și nu se rezumă la un caz izolat. Dimpotrivă.
Marfa este livrată în continuare, conform comenzilor interne, către magazine, dar aici lipsesc câteva piese-cheie – angajații. Rezultatul (ne)firesc: produsele nu ajung și pe rafturi, clienții reclamă neajunsurile și oferta săracă, iar retailerul e pus în fața riscului de a-și pierde din cumpărători. La nivel de rețea, necesarul de personal e atât de mare, încât nu este posibilă o ierarhizare a magazinelor spre care să fie (re)dirijat personalul existent.
E genul de problemă la ordinea zilei pentru jucătorii din retail, sector în care, de ani buni, se raportează cea mai mare fluctuație de personal. Concret, patru din zece angajați ai companiilor de profil își părăsesc angajatorul în decurs de un an, după cum relevă datele celui mai recent studiu salarial realizat de firma de consultanță și executive search Korn Ferry.
CREȘTERI ÎN LINIE. În acest gol statistic intervine Eugen Saulea, cu a sa companie de leasing de personal ESSA, prin implementarea unui model de rută mobilă, bazat pe echipe de lucru de tip „șoc“. Formate din patru lucrători comerciali și un coordonator, acestea își asumă rolul gestionării stocurilor de produse ale retailerilor cu probleme de personal. În paralel, Saulea recrutează un număr fix de oameni de care are nevoie partenerul său de business, reducând astfel deficitul de personal din organigrama magazinelor acestuia.
„Modelul de rută mobilă este considerat un «best practice» și este extins și în colaborarea cu ceilalți parteneri ai rețelei. Prin acesta, se diversifică zona de specializare a echipelor, activând cu structuri care sunt responsabile de implementarea materialelor de comunicare sau de remodelarea magazinelor“, explică antreprenorul, care a intrat pe cont propriu în afaceri după zece ani petrecuți în companii precum Efes România, Murfatlar și Brau Union.
Se întâmpla în 2004, când încă era director național de vânzări pe segmentul de retail modern al producătorului de bere Brau Union și apelase la serviciile unei companii specializate în merchandising. Rezultatele au fost însă sub așteptări, costurile serviciilor fiind foarte mari, iar calitatea – extrem de scăzută.
A intuit atunci o oportunitate în piață și a fondat BIP Grup, specializat în servicii de merchandising, promovare, vânzare și distribuție. După primii doi ani, firma lui Saulea își oferea serviciile în București, Constanța, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Ploiești și Craiova.
Citeste mai departe pe: