Media

Media

Acoperire media 

ESSA Group, 15 ani de excelenta in merchandising

ESSA Group, 15 ani de excelenta in merchandising

03.04.2020

Magazinul Progresiv: 2019 - an aniversar ESSA

Vezi detalii

Viitorul recrutării. De ce metroul a devenit o „platformă” de recrutare

03.04.2020

Când ne gândim la viitor este cert ca economia digitală este cea care va conduce lumea. Și totuși circulând mai des cu metroul în ultima perioadă am observat că tot mai multe companii apelează la campanii offline pentru a ajunge la publicul țintă.

Vezi detalii
Viitorul recrutării. De ce metroul a devenit o „platformă” de recrutare
<b>Nevoi si tendinte in serviciile logistice si managamentul POSM<b/>

Nevoi si tendinte in serviciile logistice si managamentul POSM

04.10.2019

Materialele de comunicare de tip POSM (Point of Sales Materials), permanente sau temporare, au fost și sunt folosite de companii din toate domeniile, pentru a-și semnaliza prezența în punctele de vânzare, iar una dintre provocările majore a fost, dintotdeauna, managementul acestora (managementul POSM).

Vezi detalii

Cum faci business din criza forței de muncă. Firma care închiriază angajați pentru a satisface lipsa de personal.

28.06.2019

Criza forței de muncă reprezintă problema problemelor pentru majoritatea antreprenorilor. Nu și pentru Eugen Saulea, proprietarul companiei de leasing de personal ESSA.

Vezi detalii
<b>Cum faci business din criza forței de muncă. Firma care închiriază angajați pentru a satisface lipsa de personal.<b/>

Se dă un retailer aflat în plină expansiune, care trece printr-o criză acută de personal specializat în recepția și gestiunea produselor la nivelul punctelor sale de vânzare. Scenariul nu e deloc atipic, iar asemănările cu realitatea au fost atent studiate și nu se rezumă la un caz izolat. Dimpotrivă.

Marfa este livrată în continuare, conform comenzilor interne, către magazine, dar aici lipsesc câ­teva piese-cheie – angajații. Rezultatul (ne)firesc: produsele nu ajung și pe rafturi, clienții re­clamă neajunsurile și oferta să­racă, iar retailerul e pus în fața riscului de a-și pierde din cum­părători. La nivel de rețea, necesarul de personal e atât de mare, încât nu este posibilă o ie­rarhizare a magazinelor spre care să fie (re)dirijat personalul existent.

E genul de problemă la ordinea zilei pentru jucătorii din retail, sector în care, de ani buni, se raportează cea mai mare fluctuație de personal. Concret, patru din zece angajați ai companiilor de profil își părăsesc angajatorul în decurs de un an, după cum relevă datele celui mai recent studiu salarial realizat de firma de consul­­tan­­ță și executive search Korn Ferry.

CREȘTERI ÎN LINIE. În acest gol statistic intervine Eugen Saulea, cu a sa companie de leasing de personal ESSA, prin implementarea unui model de rută mobilă, bazat pe echipe de lucru de tip „șoc“. Formate din patru lucrători comerciali și un coordonator, acestea își asumă rolul gestionării stocurilor de produse ale retailerilor cu probleme de personal. În paralel, Saulea recrutează un număr fix de oameni de care are nevoie partenerul său de business, reducând astfel deficitul de personal din organigrama magazinelor acestuia.

„Modelul de rută mobilă este considerat un «best practice» și este extins și în colaborarea cu ceilalți parteneri ai rețelei. Prin acesta, se diversifică zona de specializare a echipelor, acti­vând cu structuri care sunt res­ponsabile de implementarea materialelor de comunicare sau de remodelarea magazinelor“, explică antreprenorul, care a intrat pe cont propriu în afaceri după zece ani petrecuți în companii precum Efes România, Murfatlar și Brau Union.

Se întâmpla în 2004, când încă era director național de vânzări pe segmentul de retail modern al producătorului de bere Brau Union și apelase la serviciile unei companii specializate în merchandising. Rezultatele au fost însă sub așteptări, costurile serviciilor fiind foarte mari, iar calitatea – extrem de scăzută.

A intuit atunci o oportunitate în piață și a fondat BIP Grup, specializat în servicii de merchandising, promovare, vânzare și distribuție. După primii doi ani, firma lui Saulea își oferea serviciile în București, Constanța, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Ploiești și Craiova.

Citeste mai departe pe:

NewMoney

ZF Live: Consumatorul roman iubeste non-stopul

ZF Live: Consumatorul roman iubeste non-stopul

28.06.2019

"Daca cineva ar inchide magazinele in week-end, cum se intampla in strainatate, ar fi o problema!"

Vezi detalii